طراحی غرفه نمایشگاهی رایگان + مشاوره و ایده پردازی اختصاصی

با طرح های پیشنهادی رایگان و ایده پردازی های خلاقانه ی تیم طراحی آسا، شما را شگفت زده خواهیم کرد!

طراحی

جهت دریافت خدمات ساخت غرفه نمایشگاهی اطلاعات خود را وارد کنید. کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

شماره تماس

پروژه های اخیر شرکت آسا

خدمات آسا

ویدیو رضایت مشتری

طراحی غرفه نمایشگاهی چیست؟

طراحی غرفه نمایشگاهی یک پروسه کاری کاملا حرفه ای است که هدف از انجام آن ایجاد یک فضای مناسب و با هویت برای انجام تبلیغات، نمایش و اطلاع رسانی محصولات یا خدمات یک برند می باشد. در طراحی غرفه نمایشگاهی برند شما، اهداف و چشم انداز های شما، رنگ ها وهویت بصری شما با دقت بررسی میگردد تا به اصولی ترین شکل ممکن بتوان جهت جلب توجه مخاطب به سمت ویژگی های خاص خدمات و محصولات شما سازه ای چشمگیر را طراحی نمود.

چرا نیاز به طراحی غرفه نمایشگاهی داریم؟

شرکت در نمایشگاه همواره یکی از سبک های همیشگی و پرکاربرد در تبلیغات می باشد چرا که در نمایشگاه های تخصصی دقیقا مخاطبینی حضور دارند که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نیازها و خواسته هایشان به تخصص شما مربوط میشود پس بسیار اهمیت دارد که شما چگونه در این فضا ظاهر می شوید و در نظر داشته باشید که مخاطب شما در چنین فضایی با این عظمت در کنار دیگر همکاران حرفه ای خود در حوزه تخصصی شما، به خوبی میتواند شما را به ذهن بسپارد پس چه بهتر که بتوانید هرچه ماندگار تر و خاص تر در این فضا حضور یابید.

طراحی غرفه نمایشگاهی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از شرکت ها برای حضور در نمایشگاه هزینه های بالایی پرداخت میکنن اما عموما این مبالغ در راستای اهداف دقیق و مشخصی خرج نمی شوند چرا که باید برای نمایشگاه به صورت هدفمند و با مشورت متخصصین این حوزه در انتخاب متریال وطراحی اصولی غرفه بسیار در مدیریت هزینه ها هوشمندانه عمل نمود. گاهی نیاز به طراحی غرفه لاکچری و پرکار داریم و گاهی هم نیاز هست برای کافرما طراحی غرفه ارزان با هزینه های قابل کنترلی انجام دهیم. وقتی از ابتدا، طراحی غرفه در نمایشگاه با بررسی اصولی انجام میشود میتوان به خوبی حجم سازه، انواع متریال و تجهیزات را در یک فایل مشاهده و برآورد هزینه غرفه سازی نمایشگاهی را انجام داد.

یکی دیگر از مزایای طراحی غرفه نمایشگاهی، امکان بازدید از طرح نهایی غرفه و اصلاح موارد مدنظر کارفرما می باشد که این امکان را میدهد تا بتوان با اطمینان کامل طرح مورد نظر خود را به کمک طراحان متخصص این حوزه انتخاب کرد.

چگونه میتوان برای مشارکت کنندگان در نمایشگاه یک طراحی مناسب انجام داد؟

طراحی اصولی همیشه برگرفته از تفکری است که زمینه ی اصلی شکل گیری یک سازه را فراهم میکند. یک طراح غرفه نمایشگاهی موظف است با برعهده گرفتن هر پروژه، تمامی اطلاعات و نیازهای کارفرما را دریافت نماید و از طرفی با توجه به تجربه و تخصصی که در این زمینه دارد، متوجه نیاز های پنهان کارفرما که خودش از آن اطلاعی ندارد شده تا با یک پیشنهاد ویژه طرح را برای کارفرما آماده کند. طراحی مناسب برای هر برند و سازمان با دیگری متفاوت است و همیشه باید برای شکل گیری هر طرح به خوبی جهت بررسی و ایده پردازی مناسب وقت گذاشت تا بتوان به بهترین نحو ممکن سازه ای را جهت شکل گیری بخش مهمی از هویت سازمانی کارفرما طراحی نمود. ابتدا مهم ترین نکته به کارفرمای شما بستگی دارد که به دنبال چه غرفه­ای میگردد وباید در بین صحبت هایی که با او دارید متوجه نیاز هایش شوید تا بتوانید برای انتخاب سبک طراحی تصمیم دقیقی بگیرید.

چه سبک هایی برای طراحی غرفه نمایشگاهی وجود دارد؟

همانطور که می­دانید در نمایشگاه دو نوع سازه کلی ساخته می­شود:
1-غرفه های پیش ساخته که شامل تتریس، اسپیس فریم و ماکسیما هستند.
2-غرفه های خود ساز که همان غرفه های چوبی هستند و ما برای ساخت آن­ها طراحی سه بعدی انجام می­دهیم و دردر این مطلب به بررسی این سبک از ساخت غرفه می­پردازیم.

همانطور که در طراحی هر محیطی باید به نکات و ویژگی های آن محیط توجه شود، در طراحی غرفه نیز انتخاب سبک طراحی غرفه با توجه به نوع نمایشگاه بسیار اهمیت دارد. برای مثال در طراحی غرفه نمایشگاه صنایع دستی میتوان از سبک های کلاسیک و المان های سنتی هر شهر استفاده کرد اما در نمایشگاه بین المللی ایران هلث سبک های مدرن و مینیمال بسیار جذابیت دارد.

غرفه مینیمال

​این سبک از طراحی بسیار میتواند امروزی و در صورت اجرای صحیح، خاص باشد. اگر کارفرمای شما به دنبال طرحی مدرن و کم هزینه می باشد این سبک گزینه خیلی خوبی برای طراحی غرفه نمایشگاهی می باشد چرا که اصول اولیه در طراحی به سبک مینیمال، استفاده از نور و رنگ بوده و کمتر به سراغ فرم های خاص و پر هزینه میرود. در طراحی غرفه های مینیمال معمولا رنگ های خنثی بسیار استفاده میشود پس میتواند بیانگر اصل هویت یک شرکت ودر عین حال کاهش دهنده هزینه ها در ساخت غرفه باشد.

غرفه مدرن و شکسته

در این سبک از خطوط شکسته استفاده میشود و از نظر بصری و روانشناسی بسیار ثبات را منتقل میکنند و میتواند بیانگر قدرت و شکوه خاصی باشد.طراحی غرفه ساختارشکن گاهی اوقات به طرح های مکعبی شکل نیز شناخت میشوند اما میتوان ویژگی های خاص دیگری را در این طراحی استفاده کرد و به شکلی خلاقانه از خطوط مستقیم به فرم های چشمگیری رسید. تفاوت این سبک با طراحی مینیمال در جزئیات و استفاده از متریال می باشد چرا که در سبک مینیمال گرایش به استفاده از حداقل جلوه های بصری و متریال و پرداختن به اصل مطلب بیشتر است اما هر دو در سبک های طراحی غرفه مدرن نمایشگاهی قرار می­گیرند.

مینیمال
شکسته

غرفه کرو و منحنی

طراحی غرفه کرو و منحنی برای زمانی است که مشارکت کننده در نمایشگاه تمایل به خطوط منحنی و دارای فرم های غیر خطی دارد و چندان دغدغه ی کاهش هزینه ها را ندارد میتوانید از این سبک از طراحی غرفه با رعایت استاندارد های ساخت و ساز استفاده کنید. این سبک از طراحی به دور از سبک مینیمال بوده و تا حدی دارای تجمل می باشد و به دلیل فرم های منحنی در طرح به فضای غرفه یک جریان خاص بصری میدهد. هرچند این سبک کمی از مینیمال قدیمی تر می باشد اما همچنان توسط خیلی شرکت ها مورد پسند واقع می شود. 

غرفه کلاسیک

در این سبک طراحی از المان های کلاسیک بسیار استفاده میشود. طراحی غرفه کلاسیک معمولا مناسب غرفه هایی است که در نمایشگاه مبلمان و یا دکوراسیون داخل شرکت دارند و در محصولات خود نیز از این سبک استفاده میکنند. در این سبک از طراحی غرفه بسیار از تقارن و خطوط مستقیم به همراه رنگ های چشمگیر مانند طلایی استفاده میگردد

غرفه سنتی ایرانی

گاهی در برخی عناوین نمایشگاهی ممکن است که از طرح های کاملا بومی هر منطقه در طراحی غرفه استفاده شود. مانند نمایشگاه صنایع دستی و یا نمایشگاه گردشگری. مشارکت کنندگان این نمایشگاه ها ممعولا به صورت استانی هستند و به عنوان طراح، نیاز هست المان های مربوط به هر استان اعم از آثار باستانی، صنایع دستی و سوغاتی های آن را استفاده کنید به همین دلیل طراحی غرفه سنتی میتواند برای مخاطبین خود بسیار جذابیت های خاصی داشته باشد. برای مثال همانطور که در تصویر مشاهده میفرمائید در غرفه استان یزد در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از دیوارهای کاهگلی و دستمال یزدی استفاده شده که شرکت آسا با افتخار طراحی و اجرای صفر تا صد این پروژه را بر عهده داشته است.

غرفه دوستدار طبیعت

در این سبک از طراحی سعی میشود که پسماند کمتری تولید شود بنابر این بیشتر اوقات میبینیم که در این غرفه ها از گل و گیاهان طبیعی که به طبیعت آسیبی نمیزنند جهت تزئین غرفه استفاده میگردد. عموما در طراحی این غرفه های نمایشگاهی از رنگ های طبیعی مانند سبز، آبی و رنگ های خاکی به چشم میخورند که نمادی از طبیعت هستند و فرمهای غرفه های دوستدار طبیعت بسیار بیونیک بنظر میرسند.

هر کدام از سبک های طراحی بسته به نوع نمایشگاه و حوزه کاری شرکت غرفه دار باید انتخاب شوند به علاوه در هر پروژه به عنوان طراح، شما میتوانید امضای کاری خودتان را داشته باشید. بدین معنا که در طراحی غرفه از یک سبک کاملا مخصوص به خود استفاده نمایید که میتواند به عنوان سبک جدیدی در غرفه سازی نمایان شود و بسیار مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ موقع برای یک طراح محدودیت معنا ندارد بلکه نمایی از چالش و فرصت رشد و نوآوری است.

در یک غرفه نمایشگاهی چه بخش هایی برای طراحی وجود دارد؟

فضای وی آی پی غرفه

در این فضا، معمولا جلسات مهم برگزار میشود و عموما محل پذیرایی از مدیران عالی رتبه شرکت ها و کار فرمایان می باشد. در طراحی این فضا سعی میشود که حریم خاصی ایجاد کرده و از مبلمان در طراحی این بخش استفاده میشود. برای برخی کارفرمایان بسیار اهمیت دارد که طراحی این فضا به صورت خاص و با در نظر گرفتن حریم متفاوت از سایر بخش های غرفه انجام گردد تا کاملا بتواند جدا از بخش های دیگر محیط مناسبی برای گفت و گو ایجاد کند.

فضای سی آی پی غرفه نمایشگاهی

برای طراحی این بخش معمولا محدوده ای از فضای داخلی غرفه درنظر گرفته می شود و نیازی به ایجاد محدودیت در رفت و آمد به این فضا وجود ندارد بلکه باید طوری طراحی شود تا افراد بازدید کننده علاقمند به ورود و مذاکره در غرفه شوند. برای پذیرایی از مهمانان در این بخش از میز و صندلی های چهار نفره و گل آرایی استفاده میشود. گاهی اوقات برخی از کارفرمایان که تقاضای طراحی غرفه شاخص با سبکی متفاوت دارند، از طراحی میز و صندلی های متفاوت و خلاقانه در این بخش بسیار استقبال میکنند.

کانتر اطلاعات و کتیبه غرفه

میتوان گفت مهم ترین بخش در طراحی یک غرفه مربوط به فضای نمایش نام و همینطور معرفی شرکت توسط مسئول اطلاعات شرکت می باشد که پشت کانتر اطلاعات، مدعوین را راهنمایی و با بازدید کنندگان نمایشگاه به صورت مستقیم در تماس خواهد بود.
در طراحی کانتر غرفه نمایشگاهی باید دقت شود که نکات مربوط به هویت بصری شرکت مورد توجه کاربر قرار گیرد تا به راحتی بتواند به خاطر بسپارد بنابر این ویژگی های خاصی را به عنوان المان درنظر گرفته و در طراحی کانترهای غرفه و طراحی کتیبه نمایش نام شرکت استفاده نمایید.

نمایش محصول در غرفه نمایشگاهی

در هر غرفه با توجه به نوع محصول یا خدمات ارائه شده فضایی مجزا درنظر گرفته میشود تا مخاطب بتواند با شرکت غرفه دار بیشتر آشنا شود. نیاز کارفرما را در نحوه نمایش محصول بسنجید و درنظر بگیرید که همواره به عنوان طراح غرفه، شما میتوانید پیشنهادات هیجان انگیز و متفاوتی برای نمایش این بخش داشته باشید! استفاده از استند، ویترین و نمایش دهنده های محصول با یک سناریوی خلاقانه میتواند نظر بازدید کنندگان نمایشگاه را به سمت غرفه شما جلب نماید.

کانتر اطلاعات

فضای کافه

برخی شرکت ها که به صورت هدفمند قصد سرمایه گزاری بر روی شرکت در نمایشگاه را دارند و پذیرایی ویژه از مهمانان خود را بسیار حائز اهمیت میدانند معمولا در جانمایی بخشهای مختلف غرفه حتما فضای خاصی را جهت قرار دادن کانترکافه و پذیرایی توسط بارمن درنظر میگیریم تا به شکلی به یاد ماندنی به پذیرایی مدعوین نمایشگاه رسیدگی شود. در طراحی این قسمت از غرفه از یک کانتر جهت ایستادن بارمن و طبقات مورد نیاز او استفاده میگردد. جهت ایجاد جلوه ای خاص میتوان از نور پردازی و چراغ های دکوراتیو در این بخش استفاده کرد.

انباری و آبدارخانه

معمولا در طراحی غرفه نمایشگاهی، این بخش فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد چراکه صرفا جهت قراردادن موارد مورد نیاز در پذیرایی از مهمانان غرفه نمایشگاهی و یا هدایا استفاده میگردد. این فضا بسته به ابعاد و متراژ پلان غرفه متغیر خواهد بود اما میتواند درصورت نیاز مجهز به میز و صندلی جهت صرف ناهار کارکنان هم استفاده گردد.

فضای کنفرانس غرفه نمایشگاهی

از دیگر ویژگی های یک غرفه که میتواند مورد نیاز برخی کارفرمایان و شرکت های خاص باشد، میتوان به اختصاص یک فضای کنفرانس چند نفره برای مذاکرات اشاره کرد که این بخش به صورت خاص جهت مذاکره تعداد افراد بیشتری نسبت به فضای وی آی پی در نظر گرفته میشود و در طراحی آن نیز از گل آرایی و صفحه نمایش استفاده میشود.

طراحی غرفه نمایشگاهی چه مراحلی دارد؟

1-ارتباط اولیه با کارفرما جهت چک کردن اهداف سازمانی و میزان هزینه ی مدنظر

2-بررسی پلان و محدودیت های سالن

3-ایده پردازی و جانمایی دو بعدی بخش های مختلف غرفه در پلان بر اساس ابعاد غرفه و خواسته های کارفرما

4-شروع طراحی غرفه در فضای سه بعدی

5-ساخت سازه اصلی بر اساس ایده پردازی های انجام شده داخل فضای سه بعدی

6-در صورت اتمام سازه اصلی به جزئیات غرفه مثل رنگ، نور پردازی، لوگو و نوشته های غرفه و تجهیزات و گل آرایی

7-در مرحله ی آخر به رندر طرح میپردازیم که بسته به کیفیت خروجی میتواند زمان بر باشد و تصاویری از طرح پیشنهادی به دست می آید که بتوان ایده های تیم طراحی را به کارفرما نمایش داد

8-پس از گرفتن خروجی از طرح پیشنهادی، ایده پردازی ها برای کارفرما ارسال میشود تا بین طرح های پیشنهادی بتواند بهترین طرح را انتخاب کند

9-پس از ارسال طرح ها برای کارفرما نوبت به دریافت فید بک و نظر کارفرما روی طر و انجام ویرایش های مدنظر روی طرح می باشد تا زمانی که طرح به تائید نهایی برسد

10-آخرین مرحله از مسئولیت های تیم طراحی پس از تائید نهایی غرفه، آماده کردن نقشه های اجرایی طرح و ارسال برای تیم اجرایی می باشد.

خدمات آسا در طراحی غرفه نمایشگاهی شامل چه مواردی است؟

تیم طراحی شرکت آسا با افتخار آماده ی ایده پردازی های خلاقانه برای غرفه های نمایشگاهی شما در نمایشگاه های مختلف در هر جای ایران می باشد. ما با داشتن بیش از یک دهه تجربه تخصصی در زمینه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی، شناخت سالن های مختلف نمایشگاهی و داشتن تیم مجرب در زمینه های طراحی و اجرا به بهترین روش ممکن شما را راهنمایی و به سمت یک حضور پر قدرت و مطمئن در نمایشگاه قدم به قدم همراهی خواهیم نمود.
خدمات آسا در هر نمایشگاه از طراحی رایگان غرفه تا اجرا و همینطور اجاره ی غرفه های پیش ساخته می باشد. کافی ست پلان خود را برای ما ارسال نمائید تا کارشناسان ما برای مشاوره رایگان و اعلام قیمت طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی برای پلان اختصاصی­تان با شما تماس گیرند.

چرا آسا؟

-صداقت در کار و مشتری مداری
-اجرای دقیق و مطابق طرح پیشنهادی
-همکاری موفق با بیش از 500 برند نمایشگاهی
-تیم طراحی حرفه ای و خلاق
-استفاده از متریال مرغوب و درجه یک
-شرکت غرفه ساز دارای گرید A
-عضو رسمی انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان
-تیم متخصص و مجرب با 14 سال تجربه غرفه سازی
  • صداقت در کار و مشتری مداری
  • اجرای دقیق و مطابق طرح پیشنهادی
  • همکاری موفق با بیش از 500 برند در عناوین مختلف نمایشگاهی
  • تیم طراحی حرفه ای و خلاق
  • استفاده از متریال مرغوب و درجه یک
  • دارای گرید A نمایشگاهی
  • عضو رسمی انجمن صنفی کارفرمایی غرفه سازان
  • تیم متخصص و مجرب با بیش از 14 سال تجربه در زمینه غرفه سازی
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها